16. listopadu 2012

Vybírám televizi. Poradíte?

Naše domácí Mitsubishi je z roku 1994, kdy začala vysílat Nova. Kdo si tu dobu nemůže pamatovat, tak jo - to je ještě ta bachratá, která se při přenášení musí obejmout jako mrazák.

Výměna stařenky byla v plánu už pár let. Nejdřív jsem chtěl počkat, až se usadí digitální vysílání a výrobci vychytají mouchy s HD. A poslední rok jsem vyčkával - namlsán průnikem Applu do mobilů - zda se mu nepovede podobný kousek v nepřehledném světě výrobců televizí. Zdá se, že letos ještě ne, a tak práskám do koní.

O TV technologie jsem se nikdy moc nezajímal a tak mi pár dní trvalo, než jsem pochopil nezbytnou terminologii s vydatnou porcí zkratek a zorientoval se v nabídkách, kde pro stejnou funkci používá každý výrobce trochu jiná označení. Osobně jsem navštívil Datart, oba Electro Worldy, Okay Market i Euronics (brr) a pochopil, že nejdůležitější je pečlivý výběr prodavače, se kterým má vůbec smysl se bavit.

Jejich průměrná schopnost podrobně vysvětlit význam některých parametrů a porovnat prodávané zboží leží proklatě nízko a občas si vzájemně odporují. Na druhou stranu uznávám, že výrobci úspěšně napodobují mobilní operátory a banky v tom, aby prakticky nešlo nabídky porovnat, pokud se tomu pravidelně nevěnujete.

Požadavky mám vesměs jednoduché. LED TV s uhlopříčkou 116-120 cm, která umožňuje připojení na net přes integrovanou wifi i ethernet. Z flešky, kamery nebo HDD připojeného přes USB by měla umět přehrát film, muziku i fotky a opačným směrem nahrát záznam vysílání.

Tady číhá první past. Takto připojené záznamové médium se před prvním nahrávání zformátuje a záznamy nepůjdou na jiné televizi přehrát. Nejen stejného výrobce, ani stejného modelu!

Protože máme doma UPC, potřebuji nahrávat z kabelového tuneru. K mému překvapení tímto vypadlo LG (jeho design se mi líbí asi nejvíc), jehož modely prý nahrávají jen z DVB-T. Mamma mia!

Příjemným překvapením je pro mě to, že je už celkem běžné ovládat TV přes aplikaci na smartfounu a tabletu, pracovat s neomezeným prohlížečem (flash však prý zvládnou jen Samsungy) a sledovat v režimu prohlížeče malý výřez TV obrazu.

Tragédií nabídek je ovšem to, že v popisech jednotlivých modelů dominují 3D efekty, hry, přednastavené přístupy na Facebook, Seznam nebo Skype (ten ovšem nebude fungovat bez kamery od daného výrobce!) a programy typu Fitness, Kids apod. Kvůli tomu se snad TV nenakupuje.

Protože LG vypadlo z důvodu výše a k Sony jsem ztratil za poslední roky důvěru (jejich digitální kamera za 20+ tisíc má tak prasácké uživatelské rozhraní, že jsem tomu nemohl uvěřit), na short listu zbyl už jen Samsung UE46ES6900 (nebo 6800) a Philips 47PFL6687.

Obě mají dvoujádrové procesory a zhruba stejnou cenu. Mohu-li soudit z recenzí a komentářů, pro Samsung hovoří větší rozsah formátů, které dokáže přehrát, a snadnější ovládání, pro Philips zase kvalitnější obraz (600 vs. 400Hz), pasivní 3D (většina reakcí považuje aktivní 3D za opravdovější, ale oči příliš namáhající) a příjemný efekt ambilightu (dynamické podsvěcování zdi okolo TV). Zatímco Philips by měl umět oběma směry streamovat obsah mezi TV a iVěcmi, Samsung toto nabízí až od verze výše. Zase však umí zobrazit v režimu prohlížeče kurzor, což prý na Philipsu nepůjde.

Ke konci dvoutýdenní anabáze myslím, že Apple má dveře otevřené, jen zaťukat. Jestli se mu povede designově vytuněná TV s vysoce kvalitním obrazem, intuitivním ovládáním (diskusní fóra oplývají příběhy o tom, kolik času uživatelé tráví např. nastavováním kanálů), rychlejší odezvou, přehlednějším menu - to vše Apple moc dobře umí - a přidají k tomu atraktivní obchodní nabídku obsahu, budou si moci dovolit osekat zbytné technologické fíčurky, které prodražují výrobu a zákazníkům jen znepřehledňují výběr.

Nezvratný výběr a koupi chystám na pondělí, takže bych docela uvítal, kdyby se tu někdo věci znalejší chtěl podělit o svoje zkušenosti, rady a názory. Kupovali jste v posledních 2-3 letech televizi? Co u své nejvíc oceňujete a co vám nejvíc vadí/chybí? Co vám přijde pro výběr důležité a z technické specifikace ne tolik zřejmé?

7 komentářů:

svědek řekl(a)...

Na dotaz od @adamkopp Proč ne plazmu a proč ne Panasonic?

Původně byla volba LED vs. plasma spíše intuitivní na základě tohoto článku a reakcí v mém okolí. Měl jsem (a mám) pocit, že pro LED mluví trend větší integrace s internetem a koncept Smart TV. Hlavní však je to, že nabídka plasem je na mé požadavky velmi omezená.

svědek řekl(a)...

V užším výběru jsem měl ještě Panasonic Viera TX-L47ET50E, který v podobné ceně nabízí IPS obrazovku s obnovovací frekvencí 800 Hz (ano, procesorem dopočítaný), ale má aktivní 3D a nemá satelitní tuner, přičemž s tou podporou streamingu z/so iOS je to nejisté. Tuhle navíc nikde nemají, abych si naživo prohlédl.

Adam Koppel řekl(a)...

ad plazma: ja mam TV (v mem pripade teda projektor) na filmy, takze na prvni misto pred funkcemi stavim kvalitu obrazu. A proto jsem se ptal, zda jsi plazmu vubec zvazil (cerna), kdyz se ptas rovnou na LED.
ad Panasonic: znam ji od rodicu a libil se mi bezchybne fungujici HD kabalovy tuner a nahravani z nej na USB
ad smart TV a iOS: ja tohle resim pres AppleTV s XBMC (tim se dostanu i do archivu vsech ceskych stanic). To mi prijde mnohem lepsi nez omezene moznosti televizi.

svědek řekl(a)...

Kvalita obrazu je samozřejmě primární, ale např. ty základní funkce Smart TV typu otevřeného prohlížeče bych tam rád měl - pokud to má být TV aspoň na dalších 5-10 let.

Schválně jsem ještě prosurfoval nabídku plasmových vztaženou k mým kritériím a vypadla mně z toho jediná - Panasonic TX-P50G30E. Je to model z jara loňského roku a neprodává ji už žádný český e-shop. Vypadá to, že nabídka těch plasmových je širší až u těch hodně velkých uhlopříček.

svědek řekl(a)...

Apple TV s XBMC by mi vyřešilo přenos mezi TV a iPhone/iPad, jenže domácí počítače jsou s Win XP a Win 7. Chápu to tak, že pro ně potřebuji TV s wifi a instalaci sw od daného výrobce, kterým nasdílím adresáře s hudbou a filmy.

Janice Aliena řekl(a)...

moje jméno je Andrea Maria žijící v Madridu Manžel mě rozvedl poslední dva roky, vykročil, abych se setkal s další ženou, plakal jsem každou noc vždy, když si pamatuju, jak se moje dcera zeptala mě, když se otec vrátí domů, miluji svého manžela tolik a my mít dítě ve věku 9 let. já jsem kontaktoval tolik kouzelníků v loňském roce žádný z nich nebyl schopen vrátit mého manžela, všichni žádali o spoustu peněz od mne, vzdálil jsem se lásky až do minulého týdne, šel jsem navštívit svého přítele doma, řekl jsem svému příteli všechno, co se mi stalo a sdílela jsem bolest v srdci se svým přítelem Michelle, představila mě silnému Dr.oduduwovi z tropických afrikánských národů, který má černé magické síly, které vymazávají každé zlé kouzlo, které ničí můj manželství. Můj manžel byl pod zlým kouzlem od jiné ženy, která způsobila, že se můj manžel rozvedl. Můj manžel Anders se vrátil domů ke mně právě včera, plakali, že je líto, že mě rozvedl, litoval a řekl, že nemá pravé smysly. to je pravda, že můj manžel byl pod zlým kouzlem od jiné ženy, protože tvrdila, že můj manžel se vrátil do svých let dříve, než se oženil se mnou. Oduduwa mi pomohla vyřešit můj manželský problém. dnes večer jsem spolu s mou manželkou s naší dcerou společně večeřili v domě grand moms. jsem velmi šťastný a používám toto médium k tomu, abych ocenil pravomoci kouzel Oduduwa. Velmi doporučuji Oduduwa Love kouzelník, pokud máte podobné problémy manželství vztah odeslat e-mailovou zprávu Oduduwa osobní e-mailovou adresu přes dr.oduduwaspellcaster@gmail.com,
Oduduwa také řeší problémy, jako jsou následující: -
- Světelné svíčky Láska kouzla přivést zpět bývalého manžela / manželky
- Medové kouzlo, které přestane podvádět a přestane ležet ve vztahu
- Kouzlo míru lásky se vrátit Trust ve svém vztahu
- Pravomoci kouzla, pokud chcete porodit své vlastní dítě
- Bílé magické kouzlo k zastavení rozvodu / oddělení kouzla.
- kouzla červené-svíčky se splácejí peníze, které někdo vlastní
- kouzlo kouzla Googlu.
- kouzlo pro rychlou podporu práce na pracovišti.
- Zkouška úspěchu Kouzlo.
- tradiční bylinky a kořeny k léčbě onemocnění rakoviny a léčbě HIV / AIDS
- Kouzelné kouzelné čísla k získání kouzla loterie a kouzla pro hry Win Games
Poznámka: Informace jsou síly ... Magické kouzlo Síly jsou skutečné a nikdo by neměl pochybovat o lásce kouzla. Mám dobrý pozitivní záměr, že to dnes pomůže něčí manželský vztah.
Oduduwa zpráva email: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
Č. Č. +2348135842629

Tynka_125 řekl(a)...

Já si myslím, že není zas až tak těžké vybrat televizi. Navíc v prodejně vám poradí asi lépe než tady. My jsme si vybrali největší televizi, jaká se nám do obýváku vešla, protože přítel vidí špatně na dálku :-D , tak aby na ni viděl :-D Televizi nemáme napojenou na klasickou anténu, ale platíme si internetovou televizi , takže máme pořád na co koukat :-) .